OCH FÖRSVINNA.

Jag börjar skrämmas av alla tankar

Hjärtat som brister och huvudet som bankar

Trött på att allt ska falla isär

Är jag verkligen värd det här?

Förtjänar inte alla en andra chans?

Jag behöver det för att få allt i balans

Jag på väg åt fel håll

Jag har tappat all kontroll

All kontroll över tankarna som dödar

Jag behöver det, något som bedövar

Bedövar smärtan av hjärtats delar

Bedöva min hjärna som bara velar

Inga beslut blir rätt

Allting kommer alldeles för tätt

Jag har inte tid

Jag vill kunna vara en enskild individ

Inte behöva leva utifrån andras tankar

Jag vill slippa känslan och huvudet som bankar

Jag är trött på världen som den är

Ingenting räcker, inte ens jag, inte ens det där

Jag vill få allt bra, få alla att känna lycka

Lätt, kan vissa tycka

Men jag sliter för mitt liv för andra

Jag vill att vi ska finnas för varandra

Men vem finns för mig när jag behöver det som mest?

Ni tror att ni är bäst

Ni tror att jag är en prick, en obetydlig del av livet

Den del som alla tar för givet

Jag är en människa som alla andra och jag orkar inte leva för andra

Vi skulle ju ta hand om varandra

Det var det som var menat med jorden

Jag önskar jag kunde tro på orden

Men dem har hamnat för lång bak

Ni tar mig som något som ni äger och har

Jag vill bara vara jag, ingen som alla tar

Jag låter er för jag vill inte såra eller besvika

Så jag låter er, jag ger inte vika

Jag skulle gå med på allt om ni ville det

Men ingen har kommit på det än, inte vad jag vet

Jag står och tar emot all skit

Alla era kommentarer och all er kritik

Det dödar mig in ifrån men jag vill inte visa

Jag vill inte visa att det sårar för att ni ska bevisa

Bevisa att ni faktiskt lyckats göra det

Vill inte att ni vet.

Jag vill vara mig, må bra, känna lycka och jag vill kunna vinna

Men allt jag gör, är att långsamt blekna bort och försvinna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0