Det står still..

Det står helt still i huvudet, vad ska jag skriva?

Jag vill inte ytterliggare ett sår uppriva

Jag vill bara känna tankarna i mitt huvud flöda

Inte skriva om hat, tårar eller känslor som är döda

 

Jag vill bara kunna låta tankarna styra mina händer

Bara skicka ut signaler som i sin tur sänder

Sänder en text kanske, vem vet

Jag kanske vet, men det förblir en hemlighet

 

Det är inte alltid lätt att sitta och skriva när man vill

För ibland, jadu, då står det verkligen totalt still

Då blir det inte som man har tänkt sig i sina texter

Då kan man göra som jag och kolla gymnasieval på dexter

 

Nej det var ett riktigt dåligt rim men det är vad jag menar

Poesi är som ett träd, bladen växer för sig på grenar

Allting kommer inte samtidigt och en del saker växer fort

En del tar så lång tid som svältaräv när man spelar kort

 

Ibland kan man ta en annan pause, som att måla naglarna

Eller tänka på någonting annat, som de stackars bagarna

De stackarna som måste gå upp mitt i natten och baka

Bara för att vi till frukost, något gott skall få smaka

 

Eller så kan man tänka på vad man ska skriva i nästa dikt

Men det tappar intresset, som när man förlorar vikt

Eller kanske inte riktigt men mycket försvinner

Som när ett viktigt papper helt plötsligt brinner

 

På ett ögonblick så är det viktiga i papperet borta

Då får man hoppas att deras minnen inte är korta

Att de faktiskt kan minnas vad det stod på papperet där

Nej, detta funkar inte, jag kan inte skriva såhär

 

Det här blev en ganska oseriös grej

Men jag är trött.. och jag är tjej

Dålig ursäkt men jag ville ha någonting att skriva nu

Och jag kunde inte komma på andra tankar, så var nöjd, du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0