BORTA

Lägger mig en stund, blundar och försöker få mina tankar att vända

I hopp, trots att jag vet att det verkligen inte kommer att hända

Det kommer dröja timmar, dagar kanske till och med år

Innan någon annan kommer inse, innan någon faktiskt förstår

 

Du gav mig ingenting alls, inte ens en liten varning

Du bara försvann, och jag hade verkligen ingen aning

Helt plötsligt var allt som en gång varit bra, försvunnet

Och mina smärtande känslor och allt dåligt, det var övervunnet

 

I några sekunder, så ser jag ditt ansikte framför mig

Du står där, och jag har mina armar runt om dig

Gråter och ser det som ett långsamt smärtande och sorgset farväl

Berättar att jag alltid kommer älska dig med hela mitt hjärta&själ

 

Men jag tvingar synen bort från mina ögon som fortfarande är slutna

Mina tankar lyckas för dem är väldigt beslutna

Beslutna för att nu faktiskt få ett slut på denna deprimerande stund

Jag borde sova, för på flera nätter har jag inte fått en blund

 

För trots att mina tankar är beslutna så har minnena inte försvunnit

Och trots att mina tårar efter några dagar har slutat runnit

Så kan jag fortfarande minnas vartenda ord du sa innan du gick

Kan fortfarande minnas all den kärlek som jag av dig en gång fick

 

Men allt är borta nu, dessa tankar borde inte längre finnas

Men jag vill inte att de ska försvinna, jag vill fortsätta minnas

Hur ont det än gör att känna glädjen försvinna från hela kroppen

Och hur ont det än gör att falla ända ifrån toppen

 

Oavsett detta så vill jag inte glömma allt du en gång gav till mig

Trots att du bara försvann, att jag aldrig fick säga farväl till dig

Du är nog på ett bättre ställe nu, och det hoppas jag

Men här, ah jag kan inte sluta, jag tänker på dig varenda dag

 

Tiden går men smärtan, minnena och känslorna försvinner ej

Och tro mig, jag kommer aldrig i mitt liv att glömma dig

Mina tårar kommer alltid att rinna men du kommer finnas där

En dag kommer jag, och då vill jag än en gång kunna hålla dig kär

 

Ett liv utan dig, nej det går inte att beskriva

Men att tänka på det får mina sår upprivna

Jag kommer aldrig att glömma den du var för mig

Du ska veta , att jag verkligen saknar dig


jag vill bara ha det klart för er att detta bara är en dikt/text.
detta har inte hänt för mig.. så ni inte tror fel när ni tänker det.
men jag skriver den för er som detta faktiskt har inträffat för för att ni ska veta att det finns någon där ute som finns för er. hoppas ni gillar den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0