MIN MAMMA (L)

Det finns en person i mitt liv som gör allt bra

Den här personen har allt som man kan ha

Hon är underbar och förstår mig oavsett vad

Hon förstår sig på mig och hon kan alltid göra mig glad

När jag är nere och inte vill ha något med någonting att göra

Så sätter hon sig ner, en liten stund, bara för att höra

Hon vill lyssna på vad jag har att berätta och vad som finns här inne

Hon har gett mig så många dagar och varenda en är ett minne

Jag bara älskar när hon sitter och håller om mig när jag gråter

Och när jag har skrivit något vill hon alltid höra hur det låter

Den här personen finns för mig, natt som dag, dag som natt

Hon är min mest värdefulla skatt

Utan henne vore jag ingenting här på jorden

Jag kan inte beskriva hur hon är, inte ens med dem här orden

Jag saknar stunderna då jag var yngre, då hon satt och läste böcker för mig

Och jag kände att bättre stunder fanns inte, inte utan dig

Allt är förändrat nu och jag är inte hemma så ofta längre jag vet

Men en sak ska du veta och jag hoppas du förstår det

När jag är borta tänker jag så mycker på dig

Jag tycker att det är jobbigt ibland för det drar ner på mig

Jag saknar verkligen stunderna då jag var liten och jag satt i ditt knä och läste en bok eller så

Jag saknar många av dem stunderna då det bara var vi två

Du ska veta att för mig är du den bästa av alla

Och det är du som skulle stå och ta emot mig om jag skulle falla

Det kan vara svårt att säga men jag finns alltid här för dig

Om du vill prata eller någonting så säg till mig

Du är det bästa som jag har och jag behöver dig över allt annat

Det är du som gör min dag och utan dig skulle tiden har stannat

Du ska veta att du kan lita på mig oavsett vad som händer i livet

Jag kan inte säga att ajg aldrig kommer göra nått dumt det kan jag inte ta förgivet

Men jag ska göra allt för att inte svika dig

För du är allra viktigast för mig

Mamma, jag älskar dig (L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0