J A G H A R . .

Jag har kämpat och hoppats och kämpat igen

Jag har klättrat och klättrat men ramlat tillbaka sen

Jag har sprungit och skrikit tills luften tagit slut

Jag har letat och letat men inte hittat ut

 

Jag har krupit och gått igenom så många hål

Jag har kämpat för något som sedan runnit ut som tvål

Jag har sökt och försökt förstå någonting alls här i livet

Jag har låtsas veta och tagit för mycket för givet

 

Jag har sprungit över stockar, genom grenar och över hinder

Jag har försökt förstå vad det som oss tillsammans binder

Jag har velat simma längs atlanten för att söka svar

Jag har länge försökt men har trots allt stannat kvar

 

Jag har vandrat genom buskar och vassa snår

Jag har försökt att kämpa för att inte fälla en tår

Jag har vandrat en stig som aldrig någonsin tagit slut

Jag har sprungit och känt smärta som något akut

 

Jag har blivit sviken och bortförd bakom det hemska

Jag har försvunnit bort i mig själv och allt det lömska

Jag har drunknat i minnen och kvävts av lögner och hat

Jag har blivit förstörd från grunden och försökt få en ny start

 

Men..

Jag har skrattat så att styrkan försvinner i händerna

Jag har haft glädje som borde få alla krig att försvinna i länderna

Jag har känt kärlek som varit högre än någonting annat

Jag har haft stunder som fått tiden att stanna

 

Jag har offrat allt för någon jag haft kär

Jag har inte ångrat att jag någonsin känt så här

Jag har känt lyckan spridas genom hela kroppen

Jag har känt känslan av att stå uppe på toppen

 

Jag har haft vänner som stöttat och funnits där för mig

Jag har sprungit och dragit de härligaste andetagen man kan tänka sig

Jag har känt äkta vänskap och sann kärlek

Jag har klarat mig undan många sorters svek

 

Så trots alla svårighetet och hemskheter som kan hända

Så kan de bra sakerna få allting att vända

Se på vad du har innan du förlorar det allra bästa

För det kan hända de allra flesta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0