DRÖMMARNA..

Jag vill förändras och bli personen jag är i drömmarna


Men allting bleknar, det går upp i sömmarna


Dem små trådar av lycka som höll ihop allting när det var svårt


Jag ville kämpa, trots att livet var hårt


Jag kände alltid det där stinget av glädjen i kroppen


Och jag kände att en dag, kommer jag stå där på toppen


På toppen av livet när allt har ordnat sig


När allt känns bra och jag känner att livet gjordes för mig


Men drömmar förändras till verklighet


Jag förändras, ja hela min personlighet


Jag saknar tiden som var förut


Tiden då jag kände att det inte led mot sitt slut


Jag är ung och har mycket kvar att leva upp till


Men frågan är bara om man vill


Vill man kämpa för att kanske en dag på känna att man inte klarat det


Men man kan ju faktiskt klara sig, vem vet


Chanserna för en förbättring är stora och värda att satsa på


Men ska jag vara ärlig så förstår jag människorna som inte tycker så


Besvikelserna är stora och drar ner på en ganska hårt


Livet är inte lätt, det är ofta ganska svårt


Men när verkligheten senare blir till dem drömmarna


Det är då som det faktiskt går upp i sömmarna


Du känner att livet och friheten ligger i dina händer


Och ditt liv får ett mönster, med ränder


Vissa ränder är mörkare än andra


Men dem kommer alltid mellan varandra


Ge inte upp dina drömmar lilla du, inte för att randen är mörkare nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0